Ogłoszenie o zamówieniu Usługi związanie z odpadami
Dz.U./S S175 12/09/2023 548557-2023-PL 1 / 8 Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED :NOTICE:548557-2023:TEXT:PL:HTML Polska-Jordanów: Usługi związane z odpadami 2023/S 175-548557 Ogłoszenie o zamówieniu Usługi Podstawa prawna: Dyrektywa 2014/24/UE Sekcja I: Instytucja zamawiająca I.1) Nazwa i adresy Oficjalna nazwa: MIASTO JORDANÓWKrajowy numer identyfikacyjny: PL219Adres pocztowy: RYNEK 1Miejscowość: JORDANÓWKod NUTS: PL219 NowotarskiKod pocztowy: 34-240Państwo: PolskaOsoba do kontaktów: Justyna ŻółtekE-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Tel.: +48 182691700Faks: +48 182691719Adresy internetowe:Główny adres: https://bip.malopolska.pl/umjordanow I.3) Komunikacja Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ I.4) Rodzaj instytucji zamawiającej Organ władzy regionalnej lub lokalnej I.5) Główny przedmiot działalności Ogólne usługi publiczne Sekcja II: Przedmiot II.1) Wielkość lub zakres zamówienia II.1.1) Nazwa: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta Jordanowa Numer referencyjny: IRG.271.1.8.2023 II.1.2) Główny kod CPV 90500000 Usługi związane z odpadami II.1.3) Rodzaj zamówienia Usługi 12/09/2023S175https://ted.europa.eu/TED 1 / 8 Dz.U./S S175 12/09/2023 548557-2023-PL 2 / 8 II.1.4) Krótki opis: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych z: 1) nieruchomości położonych na terenie Miasta Jordanowa, na których zamieszkują mieszkańcy, 2) Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość II.1.6) Informacje o częściach To zamówienie podzielone jest na części: nie II.2) Opis II.2.3) Miejsce świadczenia usług Kod NUTS: PL219 Nowotarski Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Jordanów, Małopolska, Polska II.2.4) Opis zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych z: 1) nieruchomości położonych na terenie Miasta Jordanowa, na których zamieszkują mieszkańcy, 2)Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2023 r. poz. 1469.), zapisami uchwały Nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016-2022 (a w przypadku uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2023-2028, zgodnie z tym Planem) , Uchwały Nr XXVI/244/2021 Rady Miasta Jordanowa z 25 listopada 2021 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Jordanowa oraz Uchwały Nr XXVI/245/2021 Rady Miasta Jordanowa z dnia 25 listopada 2021 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia: 1)Zamawiający i Wykonawca poprowadzą wspólną kampanię informacyjną na terenie Miasta Jordanowa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów, 2)Na 5 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów 3)Worki i pojemniki odbierane muszą być oznaczone naklejonymi unikalnymi kodami kreskowymi umożliwiającymi identyfikację adresu nieruchomości, z którego został odebrany worek oraz rodzaj frakcji. Zamawiający prowadzi dystrybucję kodów kreskowych przypisanych do danej nieruchomości, natomiast 12/09/2023S175https://ted.europa.eu/TED 2 / 8 Dz.U./S S175 12/09/2023 548557-2023-PL 3 / 8 Wykonawca będzie zobowiązany do elektronicznego odczytu kodów podczas zbiórki – zgodnie z programem informatycznym posiadanym przez Zamawiającego. 3. Charakterystyka Miasta Jordanowa: a. Powierzchnia: 2 100 ha. b. Liczba osób zamieszkałych objętych deklaracjami : 4296 4. Mieszkańcy zamieszkują w 1272 budynkach jednorodzinnych (3673 osób) oraz w 11 budynkach wielorodzinnych (623 osób). 5. Dane charakteryzujące przedmiot zamówienia: a. przewidywana roczna ilość odpadów do odebrania od mieszkańców w roku 2024 – 1410Mg / rok. b. ilość odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Mieście Jordanowie oraz oddanych na PSZOK: a) w 2019 - 1414,16 Mg, b) w 2020 - 1407,76 Mg, c) w 2021 - 1448,72Mg , d) w 2022 - 1319,01 Mg e) w 2023 - 1461,28 Mg ( średnioroczna na podstawie danych za okres I-VIII) , w tym: 1. niesegregowane odpady komunalne – 814,8 Mg 2.opakowania z tworzyw sztucznych – 219,53 Mg 3.opakowania ze szkła – 115,68Mg 4.papier i tektura – 29,82Mg 5.bioodpady – 116,22 Mg 6.odpady wielogabarytowe (PSZOK) – 144,18 Mg 7.zużyte opony (PSZOK) – 18,57Mg 8.gruz (PSZOK) – 0,00 Mg 9.zużyte urządzenia (PSZOK) – 2,49 Mg 10.zużyte lekarstwa (PSZOK) – 0,0 Mg 11. zużyte lampy (PSZOK)– 0,00 Mg 6. Przedmiot zamówienia o którym mowa w pkt powyżej został szczegółowo opisany w załączniku nr 9 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia zwanym dalej „OPZ”, jak również w Załączniku nr 10 Opis funkcjonowania PSZOK. 7. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zrealizował przedmiot zamówienia zgodnie ze współczesną wiedzą, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności z OPZ, opisem funkcjonowania PSZOK, etyką zawodową oraz postanowieniami Projektowanych Postanowień Umowy. II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia Kryteria określone poniżej Kryterium jakości - Nazwa: Kryterium środowiskowe – emisja spalin / Waga: 42 Cena - Waga: 58 II.2.6) Szacunkowa wartość II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów Początek: 01/01/2024 Koniec: 31/12/2024 Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie II.2.11) Informacje o opcjach 12/09/2023S175https://ted.europa.eu/TED 3 / 8 Dz.U./S S175 12/09/2023 548557-2023-PL 4 / 8 Opcje: nie II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie II.2.14) Informacje dodatkowe Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 zł . Szczeg. informacje SWZ w pkt.16. Przedmiotowe postępowanie jest prowadzone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-364421b4-4cf4-11ee-a60c-9ec5599dddc1 Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym III.1) Warunki udziału III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności tj. posiada: — wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) prowadzonego przez Marszałka Województwa, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia, — wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1439). III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że: a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w łącznej ilości nie mniejszej niż 1000 Mg, z tym zastrzeżeniem, że odbiór i zagospodarowanie tych odpadów było wykonywane w ciągu okresu nie dłuższego niż 12 następujących po sobie miesięcy. b) posiada co najmniej 3 samochody specjalne (śmieciarka) o konstrukcji zabezpieczającej przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującej oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, przystosowane do opróżniania pojemników o pojemnościach od 60 l do 1100 l. III.2) Warunki dotyczące zamówienia III.2.2) Warunki realizacji umowy: Warunki realizacji określa SWZ wraz z załącznikami w szczególności: -Załącznik nr 9 - Opis przedmiotu zamówienia -Załącznik nr 10 - Opis funkcjonowania PSZOK -Załącznik nr 11 - Projektowane Postanowienia Umowy Sekcja IV: Procedura IV.1) Opis 12/09/2023S175https://ted.europa.eu/TED 4 / 8 Dz.U./S S175 12/09/2023 548557-2023-PL 5 / 8 IV.1.1) Rodzaj procedury Procedura otwarta IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie IV.2) Informacje administracyjne IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału Data: 13/10/2023 Czas lokalny: 09:00 IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: Polski IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą Oferta musi zachować ważność do: 11/12/2023 IV.2.7) Warunki otwarcia ofert Data: 13/10/2023 Czas lokalny: 10:00 Miejsce: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy pod adresem , https://ezamówienia.gov.pl/. Otwarcie ofert następuje poprzez platformę e-Zamówienia Sekcja VI: Informacje uzupełniające VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń: sierpień/wrzesień 2024 r. VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych Stosowane będą płatności elektroniczne VI.3) Informacje dodatkowe: Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – ( formularz interaktywny na platformie e-zamówienia) Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć: 1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 2 SWZ, w tym JEDZ i oświadczenie z załącznika nr 5a do SWZ; 2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy) i oświadczenie tego podmiotu z załącznika nr 5b do SWZ, a także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby (JEDZ), potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w 12/09/2023S175https://ted.europa.eu/TED 5 / 8 Dz.U./S S175 12/09/2023 548557-2023-PL 6 / 8 postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale X SWZ; 3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy); 4) formularz cenowy potwierdzający wyliczenie ceny ofertowej netto/ brutto (załącznik nr 1a do SWZ). 5) dokument potwierdzający wniesienie wadium. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych tj.: 1) wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) prowadzonego przez Marszałka Województwa, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia, 2)wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t.j. Dz.U. z2023 r. poz. 1469) 3) Oświadczenia wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ. 4) Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp (tj. w jednolitym dokumencie JEDZ) w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3 – 6 ustawy pzp - Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ. 5) Wykaz usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy - Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ 6) Wykaz sprzętu, skierowanego przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich specyfikacji oraz informacją o podstawie do dysponowania tym sprzętem - Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 8 do SWZ 7) Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym postaw wykluczenia określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 4 ustawy pzp, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem. VI.4) Procedury odwoławcze VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej, ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa, Polska. URL:Adres pocztowy: ul. Postępu 17Miejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaAdres internetowy: http://www.uzp.gov.pl. VI.4.3) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 12/09/2023S175https://ted.europa.eu/TED 6 / 8 Dz.U./S S175 12/09/2023 548557-2023-PL 7 / 8 1. Środki ochrony prawnej określone w niniejszym dziale przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp. 2. Szczegółowe zapisy dotyczące środków ochrony prawnej zostały opisane w Dziale IX ustawy Pzp. 3. Odwołanie przysługuje na: 1) niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy; 2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy; 4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. 5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia lub treści SWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub treści SWZ na stronie internetowej. 6. Odwołanie wnosi się w terminie: a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, b) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a; 7. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 5 i 6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 8. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. 9. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej. 10. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu zamówień publicznych, zwanego dalej "sądem zamówień publicznych". 11. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby lub postanowienia Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem. 12. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego do sądu zamówień publicznych w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania. VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Tel.: +48 224587801Faks: +48 224587800Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl/kio VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 12/09/2023S175https://ted.europa.eu/TED 7 / 8 Dz.U./S S175 12/09/2023 548557-2023-PL 8 / 8 07/09/2023 12/09/2023S175https://ted.europa.eu/TED 8 / 8